عزيزى الزائر

استاذى القارئ خلى بالك ... كتباتى لا تتبع اى قواعد نحويه .... يعنى من فضلك مش تنقد النحو

اليكم

اليكم

الأحد، 31 يناير 2010

حكايتى مع التدوين.... ورجعنا تانى

السلام عليكم
عندما قررت التدوين نعم عندما قررت قررت ان تخرج الكلمات من صميم قلبى تخرج من داخلى . قررت التدوين لنقد من يحتاج للتقد . قررت التدوين لمناصرة الحق والوقوف ضد الباطل بشتى انواعه . وكنت اقول دائما كما قال عمر المختار ( اذا كسر المدفع سيفى فلم يكسر الباطل حقى) زكنت اقول اذا سكت لسانى عن النطق بسبب الامن المركزى فلن تسكت يدى عن الكتابة وكنت اقول ايضا اذا سكت لسانى ويدى عن الحركة فلن يسكت عقلى عن التفكير فى اساليب اخرى)
نعم حكايتى مع التدوين ممله ورخمة كثير هتعرفوا ليه من الكتابة

عندما تعرفت على اصدقاء على الميل بسبب احد اصدقاءى ارسلوا لى روابط مدونتهم وانا يومها ما كنت اعرف ما معنى المدونة فااخبرنى احدهم
وكان ايامها كنت مشترك فى موقع لذيذ دوت كوم وكان لى صفحة على الموقع مثل المدونة بس الفرق بينها كان هو التقيد على المدونة كنت بعمل اى شئ اما لذيذ مقيد يعنى الشئ الاهما عايزينة ينتشر ينتشر وبعدها حبيت المدونة .....
لانى بحب الحرية فعملت مدونة بااسم شباب مسلم ولكن لم ارتاح لانى كنت مقيد ايضا لاننى كنت بكتب مواضيع شبابية فقط واسلامية فلم يزداد الوقت عن اسبوعين فتركتها وعملت مدونة اخرى بااسم قلب فارس وها هى ......
وتعرفت على الكثير من الاصدقاء علي قلب فارس نعم تعرفت على الكثير الكثير تعرفت على مدونات لامست قلبى ومدوناتلمست عقلى ومدونات لم احب الدخول عليها حتى بسبب الصور الخليعه عليها بل اباحية ......
وبعد قضاء مدة طويله على المدونة فقررت ان اغير القالب نعم قررت فااخذت قالب من على مدونة....... فبسبب هذا القالب حصل خطأ فى الرابط ما هو لا اعرف فلم اعرفه الا لما عملت مدونة اخرى من احد الاصدقاء وعملت مدونة بااسم قلب فارس باضافه حرف واحد وهو حرف e فى فارس نعم عملت مدونة اخرى فلم استريح عليها فققرت الرجوع للمدونة مرة اخرى وهذا بسبب اصدقائى عندما قالوا لى خسارة تضيع المجهود الانتا عملته على المدونة نعم قررت بعد معرفه الخطأ فاارجوا من الجميع اخذ العزر لى والالتماس لى بالعذر

7 فــارس وكــتب تــــعــليـق:

مشخبطاتي يقول...

نفس الكلام اللي قلت هناك :

.. :)

ياسيدي ولايهمك تقريباً نفس اللي حصل معايا..لكني وصلت في الآخر إن لازم أكتب وفي أي حتة ومش ح نبطل ومش ح نسافر ومش ح نسيب.. :)

المهم نتابعك إزاي دلوقتي؟!
:)

ــــــــ
دلوقتي أنا محتار..ياريت تحط الرابط اللي ح تنشر عليه في شخبطه علشان أعدل ياعمي :)

بلال عادل رجب. يقول...

ايوة يااستاذى جزاك الله خير نعم هذا هو الرابط رابط مدونتىى مدونة قلب فارس
http://qalbfars.blogspot.com/
من غير e
وجزاك الله خير انا اسف جدا وتايهة مش عارف اليقيها من مين ولا من مين الانتحانات ولا المدونة ولا الكمبيوتر نفسة والا ايه ............
يلا ربنا معانا ومع كل مسلم

أبو مصعب يقول...

الانتحانا ايه!!!! الانتحانات بالميم يا بنى
ايه يا بنى المدونات دى كلها ؟؟!!
انا كمان كنت كده فى البدايه بس لمرة واحده يعنى مش كتير
المهم كمل واتكلم بحرية
بس ظبط الميم

مرايتى يقول...

المهم تقول الى عاوز تقوله

وتدافع عن حقك فى الوجود وحقك فى الكلام

مش مهم فين وازاى المهم نتكلم

تحياتى

طويلب علم يقول...

السلام عليكم
انتة يا عم الحج اية الهبل دة هو انتة شغال على كام مدونة ولا هى كلية الزراعة عملت شغلها وبدانا بقا تحصل عمليات انقساااام
انا تهت والله فييييييييييييييييييييييييين المدونة دية ولا التانية
يلهوووووووووووووووووووووووووى
اطلع من هدومى منك
ولا اقلك



















سلااااااااااااااااااااااام

بلال عادل رجب. يقول...

السلام عليكم جزاكم الله كل خير
--------
طويلب العلم
ازيك ياحبيبى
المدونات مش بتعمل انقسام اه النبات والحاجات دى بس والله المدونات لسه مش خدناه
بس المدونة الاساسية هى
qalbfars.blogspot.com

م/ الحسيني لزومي يقول...

اهم شئ ان لا يخشي الانسان في الله لومة لائم
تحياتي

إرسال تعليق

( مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )